25 Ocak 2012 Çarşamba

MİT'E NASIL GİRİLİR?




Ülkemizde bazı kişiler hem ülkesi için verilen mücadelenin içinde olmak, hem de üst düzey bir kurumda çalışabilmek ümidiyle, MİT'in kapılarını aşındırır. Ancak girmek istenilen kurum vergi dairesi(!) olmadığı için çeşitli zorluklarla karşılaşılır.

En başta da şu soruya cevap aranır: "MİT'e nasıl girilir?" Bunun için, "Siz boşverin, zaten sizde potansiyel varsa onlar sizi bulur" gibisinden hikayeler de anlatılır. Özellikle de televizyon dünyasına kendisini kaptıranların çokça inandığı bir hikayedir bu.

Bunun için en güzel kaynak, MİT'in resmi web sitesidir. Burada birçok konuda net açıklamalar mevcut.

MİT'e girebilmek için öncelikle 4 yıllık bir üniversiteden mezun olmak gerekli. Daha sonra ise KPSS'de puan şartı aranmaktadır. Bu puan limiti bugüne kadar genellikle 80 oldu. KPSS'de bu başarı şartını yerine getiren adaylardan yabancı dil şartı aranır. Bu yabancı dil, İngilizceden Gürcüceye kadar birçok dil olabilir. Bu arada MİT'e girebilmek için askerlik şartı da aranır, ancak bu çok da zorunlu değildir. Teşkilat, ihtiyaca göre tecilli bir kişiyi de istihdam edebilmektedir. 

Bu şartları taşıdıktan sonra başvuru yapıldığında eleme usulüyle gerçekleştirilen bir sınav süreci uygulanır. Bu sınav süreci şu aşamalardan oluşur;

1-)Yazılı ve Sözlü Sınavlar

2-)Kompozisyon

3-)Kişilik Envanteri Uygulamaları

4-)Uygulamalı Bölümler

5-)Sağlık Muayenesi

6-)Mülakat

7-)Atama

Uygulanan tüm bu süreçlerden başarılı bir şekilde çıkarsanız, artık rüyalarınızı süsleyen istihbarat dünyasına ilk adımı atmış olursunuz...



43 yorum:

  1. mit e girmek istiyorum ulkem icin canimi veriiriimmmm

    YanıtlaSil
  2. 4Sene Üni. okumadim, okuyan cok kisiyi taniyorum, sadece brans bilgileri var, hayat bilgileri 0..
    Eger MIT'e brans bilgisi olan Eleman lazim ise, ozaman bunlari alabilir..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mümkünse her ikisi lazım

      Sil
  3. aslında böyle kurumların özel yetenek sınavı açarak eleman almaları lazım.lisan eğitimi alamayıpta bu ülke için ne yararlı vatandaşlarımız heba oluyor

    YanıtlaSil
  4. bende çalışmak istiyorum!

    YanıtlaSil
  5. bende mite girmek istiyorum vatanıma hizmet etmek ne olursa olsun yaparım

    YanıtlaSil
  6. miyop veya hipermetroplukla ilgili bir problem var mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet eğer ikisinden birisiysen almazlar

      Sil
  7. bende vatanını miletini seven bi insanım ama bugüne kadar hep güneydoğulusun kürtsün seni hiç bir yere almazlar dediler ama vatanımı seviyorum diyen çoğu insandan daha fazla vatanımı seviyor ve milletime faydalı olmak için bir yerlere gelmeyi istiyorum o yüzde üniyi bitirir bitirmez başvuracam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kafana takma kardes ole diyenlere

      Sil
  8. arkadaşlar burdan yazmakla olmaz onların ihtiyacı varsa zaten sizi bulur merak etmeyin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. adam yukarda demiski oblarin ihtiyaci varsa sizi bulurlar demek cocukca sende halen aybi seyi söylüyosun bence sen bu sayfadan cik okudugunu anlamiyosun zaten

      Sil
  9. O zaman bulsun ki kimin cok vatan sever oldugunu gorsunler

    YanıtlaSil
  10. ben üniversite okuyorum 2.sınıfım 4. sınıfta mezun olduğumda memurluk felan istemiyorum ..kısa bir hayat olsun ama dolu dolu vatana millete hizmet verelim..sabah 8 akşam 5 koyun gibi memurluk.. küçüklükten beri birçok istihbarat kitapları okudum..istediğim yerde değilim vatan düşmanlarıyla aynı sınıfta olmak kanıma dokunuyor..adım duyulmasın param olmasın bir lokma bir hırka yeter..böyle yetiştim böyle öğretildim..Madem MİT gibi kurumlarımız bizi bulurlarmış bulsunlar artık..AĞAÇ YAŞKEN EĞİLİR...

    YanıtlaSil
  11. İnanıyorum ki okumuş insanların olduğu kadar , vatan sevgisi ile yanan okumamış seyit onbaşılar gibi çok yiğidi vardır bu memleketin . O yiğitlerden olmayı Allahım bana nasip etsin İnşallah .

    YanıtlaSil
  12. Mite girmek icin universite mezunu olmak iyi bisey ama hersey universite mezunu olmaklada olmayabiliyor. Turkiyede binlerce genc cok zeki cevik ve sadakatli oldugu halde universite sinavinda basarili olamadigi icin bosta kaliyorlar. cogu universite mezunu bi kademeye gelmis insanlar ise kabiliyetsiz ve kisiliksiz olabiliyor. Bence bu is vatana millete en iyi sekilde hizmet verecek insanlarla calismaktan geciyorsa liselerde ve universitelerde istahbaratin cesitli hocalarla isbirligi icinde olup kabiliyetli vatansever gencleri bulup onlari yetistirmelidir herseyin yazili bir sinav olmamalidir .

    YanıtlaSil
  13. öyler her 4 yıllık unuversıte bıtırenı MİT e almazlar canlar kökunuze kadar arastırırlar bu adam kımdır soyu nerden gelıyo ajanmı casus mu bir cok dumen var bu olaylar sizin benim gibi internet basında mesaj yazarak olmuyo bıraz gercek dünyaya dönun hayal kurmayın. 'Bende sizin gibi hayal kuruyorum ama nafile'

    YanıtlaSil
  14. Bence universite felan hikaye sonucta ajan olacaksın gelmissin 25 yasına seni kim ne yapsın. Belli bi yasta özel yetistirilir...

    YanıtlaSil
  15. anadiligibi firansizca biliyorum mite girmrk istiyorum

    YanıtlaSil
  16. Bu teşkilata girmem için ne yapmam gerikiyor nasıl irtibat kura bilirim

    YanıtlaSil
  17. Kendimi ifade edecek kadar ıngilizcem var ve urduca biliyorum iyi biliyorum

    YanıtlaSil
  18. Lan kurtlar vadisini izleyip izleyip gelip vatan diyosunuz eğer vatanı seviyosanız okuyun kvp izlemeyin sonra yürek yiyosunuz

    YanıtlaSil
  19. okuyorum demekle ya da olmak istiyorum demekle olmaz bu işler boş verin eğer o kabiliyet varsa sizde onlar bulur sizi merak etmeyin.vatanım için ölürüm diyince bitmiyor bence insan birşeyi çok seviyorsa o şey için yaşamalı ki sevdiği şeye faydası olsun

    YanıtlaSil
  20. gözlüklü kişileri alırlar mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayatını karartma unut gitsin hiç ummadığın vakit seni tanımazlar ve ölümün için seni temizlerler

      Sil
  21. yani ne ki bu mit milli istihbaratmı htgysjfhustgahjtklvbnmöbvc <<<<<<<3 3 <<3 <3 :)Ç;) hhggg

    YanıtlaSil
  22. cia ve fbi gibi operasyon bölümü devreye girsin tekrar tekrar başvuru yapacağım. Ülkemin Görünmez Savaşçısı olmayı çok istiyorum

    YanıtlaSil
  23. Nekadar da cokk vatan sever varmis vatan icinmi para be gelecek icinmi decker icinse copcu Olin Ida devlet memuru mademki vatan millet diyoryuz asil MIT benimle calissin Ben niye onlari bulayim

    YanıtlaSil
  24. terörle mücadelede görev yapmış biri olarak mit lede çalışmak isterim.sağlıkçıyım olabilirmi

    YanıtlaSil
  25. VATANIM için ölürüm demekle olmuyor arkadaşlar...eger bir şeyi yaşatmak istiyorsanız onun için hayatda kalmak zorundasınız...bende azeriyim türkiyede okuyorum..türkiye içinde her zaman bir şeyler yapmaya hazırım.kendimde kafes dövüşçüsüyüm...araştırmaya kalırsa.. (benim geçmişim çok karanlık)

    YanıtlaSil
  26. Sayilan butun kiriterler. Fasa fiso once adam ve sadakli olmak gererkir gerisi bos bazi soylentiler gibi onlar zaten sizi bulur.

    YanıtlaSil
  27. seneye üniversiteden mezun olacağım mite girmek istiyorum. her türlü saha görevine gönüllü giderim.

    YanıtlaSil
  28. Gözlüğün MİT'e girmede bir sakıncası var mı ?

    YanıtlaSil
  29. Mite girmek ayri bir şereftir benim için mite girmeyi çok istiyorum ülkem için elimden geleni yapacagima sonsuz inaniyorum

    YanıtlaSil
  30. Mite girmek benim için ayri bir şeref mite girmeyi çok istiyorum vatanim milletim için herşeyi göze alabilirim

    YanıtlaSil
  31. Mite girmek benim için büyük bir seref mite girmeyi çok istiyorum

    YanıtlaSil
  32. Mit'e gerçekten girmek isteyen birisi bana göre buraya yorum yazmaz. Çünkü burda 300 karakterle hiçkimseyi etkileyemezsiniz.

    YanıtlaSil
  33. Varan bir kimse görev için olmemelidir varan 2 bu ülkeye ölü adam değil yaşayan adam lagzim

    YanıtlaSil
  34. Benim icin hep hayal burasi cnku unide okumadim drumum yoktu arapcam var soyadim fidan hakan fidani ondan cok seviyorum

    YanıtlaSil
  35. şu an ünv okuyorum. ingilizcem var ve 2. dil olarak arapçaya başlayacağım. 6 yıllık kung-fu(wu-shu) geçmişim var ve şu an kick boksla devam ediyorum. şu an kendimi hazır hissetmiyorum ama zamanı geldiğinde karşılarına hazır bir şekilde çıkmak istiyorum. eğer beni kabul etmezlerse hayatıma kaldığım yerden devam edeceğim. herkese hayatında başarılar...

    YanıtlaSil