19 Şubat 2013 Salı

MİMAR SİNAN'IN HAYATI(KISA-ÖZET BİLGİ)


Mimar Sinan, 1489'da Kayseri'nin Ağırnas köyünde dünyaya geldi. 1511'de devşirme olarak İstanbul'a geldi ve Acemi Oğlanlar Ocağı'na girdi. Burada kaldığı yıllar içinde, birçok sanat eserini inceleme fırsatını buldu.

1516'da Yavuz Sultan Selim'in Çaldıran Muharebesi'ne katıldı. Mısır'da bulunduğu süreç içerisinde buradaki sanat eserlerini gözlemledi. 1522'de Rodos seferine, 1526'da da Mohaç Meydan Muharebesi'ne katıldı. Bu savaşlarda gösterdiği başarıdan ötürü terfi etti. 1533 yılında ise Kanuni Sultan Süleyman'ın İran seferine katıldı. Bu seferin ardından Hasekilik rütbesi verildi.

Boğdan seferi sırasında ordunun Prut Nehri'nden geçmesi gerekiyordu. Bunun için günlerce uğraşıldı, ancak kurulan köprüler bir türlü tutmadı. Bunun üzerine Kanuni Sultan Süleyman, bu köprüyü yapabilecek birinin bulunmasını istedi. Vezir Damat Çelebi Lütfi Paşa, Sinan'ın bu işin üstesinden geleceğine inandığı için görevi ona verdi. Sinan, incelemelerinin ardından iki haftadan kısa bir süre içinde köprüyü başarıyla kurdu. Bunun ardından Sinan, başmimarlık görevine atandı. Bu görevi 49 yıl boyunca yapacaktı.

ÇIRAKLIK ESERİ ŞEHZADE CAMİİ 

Mimar Sinan'ın ilk önemli eseri, 1544-1548 yılları arasında yaptığı ve "çıraklık eserimdir" dediği Şehzade Camii idi. Kanuni Sultan Süleyman tarafından ölen oğlu Şehzade Mehmet adına yaptırılmıştır.

KALFALIK ESERİ SÜLEYMANİYE CAMİİ

Mimar Sinan'ın "kalfalık eserim" olarak takdim ettiği Süleymaniye Camii, İstanbul'daki en muhteşem eseri olarak kabul edilir. 

USTALIK ESERİ SELİMİYE CAMİİ

Edirne'deki Selimiye Camii ise "ustalık eserim" diye takdim ettiği eseridir.  Sinan, ülkenin çeşitli yerlerinde çok sayıda cami, medrese, türbe, köprü ve saray yapmıştır.

Mimar Sinan, 1588'de İstanbul'da vefat etti. 



93 yorum:

  1. saolun bu bilgi için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilgiden başka ne olabilir cevap bekliyorum

      Sil
    2. bu bilgi değil biyografidir - hayatını özetlemiş burada başyapıtlarını tanıttığı zaman bilgidir diğer kısımlar is biyografidir.

      Sil
    3. Bilgi değil Biyografi-Hayatını özetlemiş-Bazı Yapıtlarını tanıtırken BİLGİye girmiş.

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. hiç güzel değil

      Sil
    2. beğenmemişin bide daha yorum yazıyon bence gayet güzel bide ölüm yılı olsa tam olurdu

      Sil
  3. saolun güzel özetti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzeldi valla beğendim

      Sil
    2. Süper olmuş ellerinize sağlık 100 aldım :D

      Sil
  4. çok tşk bu bana çok yardımcı olduuu... :D Bn 7ye geçtm ya siz ??????

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mimar olmuş ama çoooook beğendim

      Sil
    2. dediyinden bir şey anlamadım

      Sil
    3. işime yaradı verdiğiniz emekten dolayı teşekkür ederim herkese iyi çalismalar

      Sil
    4. 1 . ci sınıfa geçtim çok iyi beyendim gercekten harikka olmuş abiler

      Sil
  5. Çok saolun,çok işime yaradı.Ödevim için.Yani herkese teşekkürler...

    YanıtlaSil
  6. saolun ama hani kısa değil

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En kisasi bence buydu.

      Sil
    2. en kısası bu cok kısa

      Sil
    3. bence çokkkk güzel en kısası buuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

      Sil
  7. Allah razı olsun ödev için çok işime yaradı

    YanıtlaSil
  8. Böyle bir mimar bir daha dünyaya ne zaman gelir bilinmez. mekanı cennet olsun. Allah cc şefeatine nail eylesin. cennette komşu olmak duasıyla...(sizede çalışmalarınızda Başarılar dilerim. sağolun)

    YanıtlaSil
  9. Çok iyi gerçekten ödevime yardimci

    YanıtlaSil
  10. Saolun çok işime yaradı siZin sayenizde wolfteam oynayabilcem :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hemde wolfteam hemde zobie rock hemde gta türk bide gta vice ctiy

      Sil
  11. güzel ama nasıl öldüğü yazılmamış

    YanıtlaSil
  12. teşekkürler performans ödevime çok yardımcı oldunn !!!!!!

    YanıtlaSil
  13. off çok iyi abi yaa sosyal ödevi bundan sözlü alıcam :) ;) :*

    YanıtlaSil
  14. ödevime yaradı

    YanıtlaSil
  15. gerçketen çokiyi

    YanıtlaSil
  16. 99 YIL YAŞAM ....

    YanıtlaSil
  17. güzzellllll....

    YanıtlaSil
  18. İngilizce ödevi için iyi oldu

    YanıtlaSil
  19. Allah razı olsun

    YanıtlaSil
  20. saollllllllllllllllllllllllllllllllllllllluuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuunnnnnnnnnnnnnnnnnn çokkkkkkkk :)

    YanıtlaSil
  21. süperrrrrrrrrrr

    YanıtlaSil
  22. sağolun çok güzel :))))))))

    YanıtlaSil
  23. ödewime çok ii yaradı teşekkürler...

    YanıtlaSil
  24. ödevime yardımcı oldu

    YanıtlaSil
  25. benimde ödevime çok işe yaradı, hem sanirim herkes odev icin arastirmis :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saolun Allah razi olsun elhamdulillah ki boyle ulu bir tarihimiz var

      Sil
  26. 7'YE GİDİYORUM PROJE ÖDEVİMİ BİTİRMEMDE YARDIMCI OLDUN SAOL

    YanıtlaSil
  27. süper bece ama sizi bilmiyorum bay bay bay bay

    YanıtlaSil
  28. TEŞEKKÜRLER SAYENİZDE ÖDEVİMİ YAPTIM

    YanıtlaSil
  29. hz allah onun cennette cemailini göstersin arkadaslar be 6. sınıfa gectım hepinize sagolun elinize saglık cok yardımcı oldu :D

    YanıtlaSil
  30. çok saolun harika oldu bu

    YanıtlaSil
  31. ÖDEVİM BİTTİ SAOLUN BU BİLGİ OLMASAYDI ŞİMDİ 7 SAYFA OLAN HAYATINI YAZICAKTIM

    YanıtlaSil
  32. ççççççççççooooooooookkkkkkkkkk tttttttttteeeeeeeeeeşşşşşşşşşşeeeeeeeeeekkkkkkkkkkkkkkkkkkkkküüüüüüüüüürrrrrrrrrr eeeeeeeeeeddddddddddeeeeeeeeeerrrrrrrrrriiiiiiiiiimmmmmmmmmm

    YanıtlaSil
  33. Saol un ya çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  34. çok teşekkürler çok işime yaradı

    YanıtlaSil
  35. Elinize sağlık çok güzel olmuş teşekkürler

    YanıtlaSil
  36. güzel olmuş yeğen

    YanıtlaSil
  37. çok tşk ederim =)

    YanıtlaSil
  38. saolun on numara olmus odevimi yapabildim vikipedide cok uzun oluyor

    YanıtlaSil
  39. Allah razi olsun teknolojiden yuksek not alacagim hemde 100 aldim

    YanıtlaSil
  40. gerçekten çok yardımcı oldu

    YanıtlaSil
  41. nur yerlitaş9 Şubat 2015 07:30

    ayy çok güzel hemde alaturka hemde kısa

    YanıtlaSil
  42. çoçoçookokok rerererekllalalam vavavar lülülütfefefen bibibişeyşeyşey yayayapınpınpınpın:(((

    YanıtlaSil
  43. bilgiler çok güzel sağ olun ödevme çok yatdımcı oldunuz ama işin ktü yanı bunu deftereyazmam oldu lütfen birazdaha kısaltın çünkü parmaklarım kırıldı bunu deftere yazarken.Rica ediyor birde şu reklamları kaldırırmısınız teşşekkür ederim :D

    YanıtlaSil
  44. Ödevime çoq yardımcı olduu :3 Tişikkirlir<3

    YanıtlaSil
  45. Ben 5 e gidiyorum bu çok işime yaradı

    YanıtlaSil
  46. Ödevime çok yaradı teşekkürler :D

    YanıtlaSil
  47. ölüm tarihi yazmasada çok güzel

    YanıtlaSil
  48. çok güzel ve öğretmen çok beğendi

    YanıtlaSil
  49. Guzel ne yani ben buna bayildimmmmmmmmmmm

    YanıtlaSil
  50. nerdeyse söylediği 2 camiye gittim onlar (Süleymaniye Camisi ve Selimiye Camisi) brni iyice bilgilendirdi

    YanıtlaSil