Mustafa Sarıgül Kimdir?


Mustafa Sarıgül, 15 Kasım 1956 tarihinde Erzincan'da doğdu. Eğitim hayatına Güngören Köyü İlkokulu'nda başlayan Sarıgül, ailesinin İstanbul'a yerleşmesi üzerine eğitimine Talatpaşa İlkokulu'nda devam etti. Daha sonra Şişli Ortaokulu ve Zincirlikuyu Yapı Teknik Lisesi'ne gitti. Yükseköğrenimini Marmara Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde yaptı.

Üniversiteden mezun olduktan sonra bir süre Kağıthane Belediyesi, İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve İETT Genel Müdürlüğü'nde çalıştı. Sarıgül'ün siyaset yolculuğu, Cumhuriyet Halk Partisi'nin Gençlik Kolu Yönetim Kurulu Üyesi olması ile başladı. Daha sonra partisinde çeşitli pozisyonlarda (Gençlik Kolları Yönetim Kurulu Sekreterliği, Gençlik Kolu Yönetim Kurulu Başkanlığı, İlçe Başkanlığı ve Kurultay Delegeliği) görev aldı.

1987'de yapılan genel seçimlerde Sosyal Demokrat Halkçı Parti'den (SHP) milletvekili seçilerek meclise girdi. TBMM Başkan Divan Üyeliği, Türkiye Parlamenterler Birliği Üyeliği ve Türk-Alman Parlamento Dostluk Grubu Yönetim Kurulu Üyeliği yaptı.

1994'te yapılan yerel seçimlerde Şişli Belediye Başkanlığı için aday oldu, fakat kazanamadı. 1999 yılındaki seçimlerde ise Demokratik Sol Parti'den (DSP) aday olarak Şişli Belediye Başkanlığı'na seçildi. 2004 yerel seçimlerinde Cumhuriyet Halk Partisi'nden (CHP) aday oldu ve tekrar seçildi. 2005 yılında yapılan 13. Olağanüstü CHP Kurultayı'nda CHP Genel Başkanlığı için aday oldu, fakat seçimi kazanamadı. Kurultaydan kısa bir süre sonra CHP'den ihraç edildi.  

2009'daki yerel seçimlerde DSP'den aday olan Sarıgül, Şişli Belediye Başkanlığı'na üçüncü kez seçildi. Türkiye Değişim Hareketi'ni kurdu, fakat 2010 yılında partileşmekten vazgeçti. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Aşık Veysel'in kısaca hayatı, eserleri

Mimar Sinan'ın hayatı (Kısa-özet bilgi)

Mehmet Akif Ersoy'un Kısaca Hayatı