16 Mayıs 2017 Salı

Şirketleri CEO'dan sonra SEO'ya Teslim Etme Zamanı


1990'lı yılların ortasından sonra dünya ile yaşanan entegrasyon sürecinin hızlanmasından sonra dilimize CEO kelimesi girdi. Aslında ilk başlarda bu kelimenin ne olduğunu kimse bilmiyordu. Zamanla bu kelime artık dilimize o kadar yerleşti ki birazcık kalbur üstü şirketlerde bizim genel müdür veyahut icra kurulu başkanı olarak kullandığımız kelimenin yerini CEO (Chief Executive Officer) almaya başladı. Hızla gelişen teknoloji sayesinde özellikle reklam sektöründeki klasik ilan verme dönemi de yavaş yavaş azalmaya başladı. Yazılı basın olarak tabir ettiğimiz medyadaki reklamlarda düşüşler başladı. Bu reklamlar yazılı basında yer almayacaksa nerede pazarlanacaktı. Bu süreç içinde dijital ve dijital medya kelimelerini duymaya başladık. Başta ABD ve Avrupa'da hızla yayılan dijital medyanın bizim ülkemizi etkisi altına alınması kaçınılmazdı ve sonunda dijital medya ile tanışmış olduk. Reklam veren acaba önüne gelen internet mecrasına mı reklam verecekti, reklamlar nasıl verilecekti, hangi sitelerde nasıl yer alacaktı gibi sorular gündeme gelmeye başladı. Şirketler internet ortamına açıldığı zaman nasıl arama motorlarında kendilerine yer bulabilecek, bu sorular herkesin kafasını meşgul etmeye başladı. 

SEO ile Tanışma Zamanı

Yakın tarihte bu defa CEO'dan sonra insanlarımız yeni bir tabir olan SEO tabiri ile karşılaştı. Birçok kesimin konuştuğu SEO neydi acaba hiç düşündünüz mü? 
'Search Engine Optimization' cümlesinin baş harflerinden oluşan SEO Türkçe'de 'arama motoru optimizasyonu' olarak yer alabilir. Arama motorları SEO işlemleri ile web sitelerini daha kolay bir şekilde taraması için yapılan teknik kriter düzenlemesidir. SEO'yu şöyle de tanımlayabiliriz. Hepimizin bildiği arama motorlarından günümüzün en popüleri tabii ki 'Google'dır. Arama motorlarında yükselmek adına yapılan işlemlerin hepsini kapsamasının yanı sıra sitelerin arama motorlarında üst sıralar çıkarılmasına yönelik çalışmalar bütünü olarak da nitelendirebiliriz. İnternet satışlarına yönelik çalışmalarına ağırlık veren şirketler, SEO Ajansları ile çalışma yoluna gitmeye başlamışlardır. Bu şekilde arama motorlarında üst sıralarda çıkmaya başlayınca hizmet veya satışları daha fazla kitlelere ulaştırmaya başlamışlardır. Dijital medya üzerinde bir yerlere ulaşırken özellikle reklam vererek belirli para harcamak zorunda kalabilirsiniz. Peki bunu daha ucuz bir maliyetle yapmak isterseniz ne olacak? Tabii ki Türkiye'nin en iyi SEO veya SEO Ajansları ile çalışmanız gerekmektedir. Çünkü SEO, sitelerin doğal yollarla ulaşamayacakları web popülerliğine doğal yollarla ulaşmayı size öğretecektir. Bu şekilde siteniz de arama motorlarında üst sıralara doğru yükselmeye başlayacaktır. Şöyle bir örnek verecek olursak siteniz için ne kadar kaliteli içerik üretirseniz üretin sizden daha çok kötü sitelerin arama sonuçlarında sizi geçtiğini görebilirsiniz. Böyle can sıkıcı bir durumu yaşamamak için Türkiye'nin en güçlü SEO Ajansı ile çalışmanız gerekmektedir. Güçlü bir SEO Ajansı ile çalışırsanız şirketiniz hakkettiği yerde olacaktır.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder